Vad betyder någonting

när allting är en kompromiss

Sådär då, nu så. Nu har jag börjat, jag är seriös. Jag pluggar frivilligt utan någon fruktansvärd tidspress. Great leap forward. Suttit stilla flera timmar idag. Varit tyst i över 45 minuter vid två tillfällen. Jag kan saker jag inte visste. Jag har dessutom lagat mat och förberett matlåda. Allt för att orka med lite plugg ikväll och mycket imorgon. Det kanske är viktigt , verkligt och relevant det här, utbildning.

Helgen som var, den var inte lika seriös. Oskar var här och gav den gymnasiala slacker-eran sitt värdiga avslut. Förhoppningsvis var fallet sådant åtminstone. Helst. Jag hoppas att seriositet inte utesluter meningslöst tidsfördriv (livets goda). Om inte, då väljer jag troligast det senare.

Sedan har fina Englandstjejen hört av sig idag, lite emotionell ambivalens när det kommer till det. Trevligt att höras vid och få veta att saker går bra over-sea, men det är ju inte detsamma. Dessutom är påminnelsen om saknad lite deprimerande.

Drunknandets färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback