Everything was in the dark

no memories at all

Sådär. Nu är det bara ett oläst kapitel i Cognitive Psychology kvar. Sedan kan jag börja repetera och organisera min representerade kunskap. Tenta på fredag. Ingen särskild ångest men insikten om att det är dags att bli seriös är betyngande.

Inser att den här bloggen har varit mitt huvudsakliga medium (om än ett oseriöst sådant) att publikt uttrycka min seriositetsbrist, rädsla för utveckling och avsaknad av mål och mening i tillvaron. Genom att då och då återvända till dessa frågor kommer jag fortfarande till den (kanske något paradoxalt, med tanke på de negativa epiteten) betryggande slutsatsen att jag knappast förändrats nämnvärt och att jag fortfarande saknar krav på, och beslutsamhet att, åstadkomma något betydande.

Jag har snart druckit en liter energidryck ikväll. Nu ska jag läsa sista kapitlet. Imorgon ska jag träffa Emelie och Tove. Dela med mig av nyvunna insikter och förhoppningsvis skratta lite.

Kommentarer
Postat av: Petter

Glädjs över SVT:s program "123 saker". Det gör jag. Att åstadkomma är inte viktigt, viktigare är det att klanka ned på människor som försöker men misslyckas. :D

2008-10-16 @ 05:21:01
Postat av: ellinor

jag drömde att du dog för nån natt sen. jag fick en pil i magen som gick av och satt kvar, så jag var praktiskt taget döende men det var det ingen som brydde sig om bara för dig. höh


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback