Molnig monotoni

Jag kom hem från Hemköp för två timmar sen. Jag plockade nyss undan varorna. Jag är förvånad över mängden kunder tjugo över nio på en vardag. Vilken sorts människor handlar mat då? Mat borde man hinna handla även om affären skulle stänga nioelleråttaellertillochmedsjukanske. Intressant fundering är också varför jag tillhör gruppen människor som handlar vid den tiden men det är inte så noga med det.

När jag blir äldre vill jag bo så att jag kan handla frukost rakt över gatan på morgonen. Helst ska jag bo mot en innergård också. Det känns som en solig framtid värd att se fram emot.

Lite konstig period just nu där jag inte alls gillar att vara ensam, men samtidigt tycker att det är jobbigt att umgås med folk. Rastlös kanske antar jag lite.

Jag köpte chokladflingor förut. Kilopriset var lägre på dem jämfört med bran flakes och puffar av samma märke - lite märkligt eftersom de sistnämnda var större förpackningar vilket brukar vara billigare. Nu ska jag lägga mig raklång på rygg på golvet och lyssna på en hög med skivor. Sedan sova nån timme kanske om jag vågar. Har inget alarm så jag kommer antagligen sova över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback