Man kanske borde.

.. klämma in en rad här om fredagen. Besökarkurvan har sedan den dagen varit stigande och paranoid som jag är finner jag faktorer till detta som ej har med min person att göra. I fredags var det så party hos Kaisa, ett mycket trevligt event! Jag har varit mycket duktig på sistone och bott hemma många helger, så jag var taggad för utgång. Jag laddade med rejäl middag eftersom jag missat att äta såväl frukost som lunch. Högtidligheten som låg i luften var kanske bidragande till att jag för första gången sedan flytten hemifrån (februari) kokade potatis, till detta stektes fläskfilé.

Innan Kaisa spenderade jag några timmar på Idas loftvåning, och även lite tid på andra våningen. Men mest på loftet, (loft ger en cool bohemisk känsla, särskilt när man samlas i ring och jag sitter på en kudde på golvet och väljer musik iklädd Idas autentiska Sovjetofficerskeps.) Trevligt folk, god dryck och i alla fall enligt mig bra musik. En liten kisse också, som råkade få sportdryck i pälsen pga min dåliga simultanförmåga. Min strumpa blev också blöt.

Dagen efter vaknade jag av att min granne tyckte att renovering var en kalasbra lördagsaktivitet. Jag blev rätt att slagborren skulle komma igenom betongväggen till min lilla sovskrubb (som för övrigt ha mycket bra akustik, åtminstone då det kommer till slagborrstongångar.) Åkte hem till mamma nån gång mitt på dagen och assisterade med städning och bakning där. Idag har jag förskottsgratulerats av släkten på mammas sida och sedan begett mig till min far. Jag har fått teoripaket, en tröja, presentkort, pengar och en bok.

Om ingen kommenterar på någott intressant och givande vis, kommer jag att nördblogga om något. Troligast rörande musik. Det här är inget hot, snarare ett löfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback