Sound Affects

Hmm.. Musikåret 2007 inleddes med en ipod, kompletterades med en vinylspelare men blev snart enbart det senare. Och blandskivor såklart och itunes hos pappa när jag var på besök. Nu har jag en mp3 igen men den ligger i förpackningen fortfarande. Här nedan följer en del hårda fakta.

Årets 15 bästa skivor.

01. Säkert! - s/t
02. Arcade Fire - Neon Bible
03. The Raveonettes - Lust, Lust, Lust
04. Mavis Staples - We'll Never Turn Back
05. Jamie T - Panic Prevention
06. Shout Out Louds - Our Ill Wills
07. The Good, the Bad and the Queen - s/t
08. M.I.A. - Kala
09. Florence Valentin - Pokerkväll i Vårby Gård
10. Klaxons - Myths of the Near Future
11. Babyshambles - Shotter's Nation
12. Feist - The Reminder
13. Bruce Springsteen - Magic
14. Jens Lekman - Night Falls Over Kortedala
15. Slagsmålsklubben - Boss For Leader

Nästan med på listan: The Horrors, Anna Järvinen, Bettye Lavette and the Drive-By Truckers, Eldkvarn, TTA, White Stripes, Sambassadeur, Concretes.

Jag ska nog göra en årssammanfattning i form av ett soundtrack också. Mer "bästa låtarna-tänket", kanske blir det cd-r, kanske kasett. Tracklist kommer iaf att postas (för att pålysa något slags indie-kredd, i äkta exhibitionistisk ära). Helt sann kanske inte min lista är ändå, jag lyssnar på för mycket gammal musik för att uttala mig egentligen. Musikåret 2007 (på datorn) såg ut som visas nedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback