Smartness

Jag tycker att: Att vara smart är inte att kunna svaren, utan att kunna ställa rätt frågor.

För att kunna ställa frågorna behöver man kunna saker, ha en bra grund att ta avstamp från.. Det är väl vad som kallas smarthet antar jag.. Men det handlar ju i sin tur om att välja fakta att ta in och att kunna ta in den faktan på ett så effektivt sätt som möjligt.

Att sedan sätta sig in i faktan och förhålla sig till den.. Överföra från teori till praktik kanske är lite som att ställa rätt fråga.
Så att vara smart är inte att kunna, utan att göra. Därför, är jag oftast korkad.


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför blir du galen på mig? Det är endast en liten mening ur boken och från sidan, så du behöver inte vara orolig att du fått hört allt redan när du väl ska börja läsa den.. :P

2006-11-23 @ 08:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback