Hot Hot Heat

Det är ett bandnamn som är allmänt passande just nu! Värmeböljan är nästan för varm, får svårt att tänka.

Jag har jobbat två dagar nu. Swettiga jobbet.. Chillar mest i fikarummet, men när jag väl jobbar då är det hårt. Kanske gjort 4 timmar effektiv tid de här dagarna. Jag jobbar på Ortviken, på ved/miljö-avdelningen. Jag arbetar mest för att förebygga mot brandrisker från att stockar lastas upp på det första löpande bandet, tills de blivit pappersmassa. Tror det är det jag håller på med i alla fall.

Jag får dammsuga upp träflis med en tung vakuumsug. Krokig i ryggen kan man bli med fel teknik sa Sven. Han är arbetsledare. Idag har jag städat under ett tvåhundra meter löpande band. Det långa löpande bandet var placerat i en smal fristående plåtkorridor uppe på ett tak av fabriken. Cirka sjätte våningen. Smala plåtkorridorer är varma med 30 grader i skuggan...



Nu ska jag lijra lite outdoor table tennis med Anton o Marcus. "Pingis är den här sommarens basket."

Kommentarer
Postat av: sanna

På tal om jobb...Har kommit på det ultimata jobbet till dig. Du ska jobba som radiopratare...på P3:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback