Några saker som äger..

Mashups i alla dess former (nästan, en fördel om dom är bra också.) Oskar vet vad jag menar; typ såna som Dean Gray, Disfunctional DJ och Iron Monkey så förträffligt utför.

Raveonettes debutalbum Whip It On. Jag älskar deras andra skiva och har därför troligen inte kommit mig för att lyssna på debuten. Bara 8 låtar, men de är underbara allihopa. Svårt att beskriva musiken... En Rejäl blandning av Garage, 60tals flickpop, New Yorks scen på slutet av 70talet.. Lite JaMC, Blondie, Suicide och Velvet Underground.

Do the Pop är en grym samlingsskiva, för er som inte visste det! På den finns något så bra som det bästa från den Australiensiska Garagerocksscenen mellan 76 och 87.

Middag är en annan mycket trevlig sak, och det ska jag äta nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback