Dag 2

Efter underbar respons från min favorit-Kaisa, måste ju OS-publiceringen fortsätta. "The show must go on", så att säga.
Dagen har inletts med ännu en överraskande bra svensk placering (i dubbeljakt/skiathlon). Att en skiddam hamnar på topp 15, är vi väl inte bortskämda med. Visst kapaciteten finns där, men ojämnheten är stor. Extra kul att det var unga, och rätt okända, Britta Norgren som slog till. Lite oroande dock att näst bästa svenska hamnade på en 
31:a plats, tredje bästa på 47:e om jag inte minns fel. Känns stabilt inför stafetten...

Måste gå nu, Halfpipe för herrar, coolt.



Inga svenskar till halfpipefinal. Däremot var Södergren bra alldeles nyss i en mycket spännande skidtävling. Dementiev kom som från ingenstans och spurtade hem ett guld. Estil kämpade sig bragdartat ikapp efter att ha brutit en skida redan i starten. Bra lopp för italienarna, hemmapubliken är nog nöjd. Södergren femma, jättebra. Synd bara att han såg så stark ut när han ryckte.. Än en gång blev man nästan besviken över en missad medalj, istället för nöjd med en topplacering. Fredriksson femtonde.

Kommentarer
Postat av: Kaisa

inte nog med att elin ek kom 31:a, hon kommer efter en japan :O det är lite illa om jag får säga de själv. Lycka kände jag när finland tog brons i halfpipe, skönt att någon lyckades slå sig in mellan amerikanerna. Grymt bra åk av 1:an och 2:an, kände genuin glädje när han som vann satte sista landningen, och glädjen förvandlades till chock när jag såg vad han fick för poäng, 46.nånting :O awsome! :D mina tankar går ut till södergren som inte höll hela vägen men endå gjorde ett grymt lopp

Postat av: Kaisa

Stabil sammanfattning av dagens händelser robin. mkt bra jobbat

2006-02-12 @ 17:33:17
URL: http://kaisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback