the deal right now..

..är att jag gör för många onödiga saker och för få viktiga. Då inte viktiga som i storverk eller saker som faktiskt har en mening och gör en skillnad, jag pratar om uppgifter vars karaktär är tråkig och betygsgrundande. Så kallat skolarbete.

Problemet beror som jag ser det på mitt stora kunnande i konsten att se glädjen i de små sakerna i vardagen. Att lära sig den konsten handlar till kanske ungefär 8% om att ändra sitt synsätt och 92% om att bli bättre på att välja ut vad man ska titta på. Ett biljardbord har en större inneboende glädje än ett NK-projekt, så är det bara.

Allt infantilt glädjefinnande jag utövar dagligen börjar nu tära på mig.. Hårt. The reality is starting to catch up och allt det där (feeling the breath of real life right behind me...) Ju roligare jag har desto jobbigare blir allt.

På måndag är jag en ny människa. Utsövd och tråkig.

Kommentarer
Postat av: osi

Härmed intygar jag, Oskar Aronson, att jag imorgon, tisdag, till stor del inte kommer befinna mig i elevrummet under lektionstid.*






























*Om de inte skulle vara för att jag blir uttråkad av det jag egentligen borde göra.

2006-12-04 @ 20:39:26
Postat av: anonym

om jag inte har helt fel, oskar.
det var dagen då du igentligen visade dina framfötter i elevrummet.

2006-12-11 @ 18:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback