,,,

Här kommer en kort episod utryckt ur en onsdagskväll på ett påsklov hemma hos mig en kväll som denna kring klockan 22:35.

Jag vandrade runt här hemma i lägenheten då plötsligt ett skarpt "DU!!" ljuder från en person som bäddat ned sig i sin säng. Jag förvånas av det plötsliga utropet och blir möjligen också en aning skrämd. Jag förväntar mig givetvis att jag återigen hade gjort något fel och behövde en tillrättavisning, en instruering om hur jag ska göra nästa gång, en lätt utskällning som mynnar ut i ett bråk, vilket är den vanliga proceduren. Ni kan förstå hur glatt överraskad jag blev när jag efter att ha lunkat till platsen för min förutspådda dispyt fick reda på att det denna gång gällde ett krånglande korsord.

Tyvärr kunde jag inte hjälpa till, men om nån vet vad som passar in på beskrivningen "fruktad ryttarinna" så vidarebefodrar jag gärna det svaret och hamnar på plus här hemma.


Pappa jobbar natten inatt. Det är skoj, för då är man beordrad om att vara tyst imorgon. Att vara tyst är inte så roligt, men eftersom min kropp kräver mat inom en kvart från det att jag kliver upp, så betyder min fars  nattskift långa sovmorgnar för min del. Så imorgon MÅSTE stackars jag sova till runt 13:00 någon gång. Detta utan att känna några som helst skuldkänslor överhuvudtaget.



Igår spelade jag poker med några vänner. Jag vann en mindre summa, men med inräknade utgifter som hör till pokerkvällar slutade jag på plusminusnoll ungefär. Kvällen var som vanligt rolig med många skämt på relativt låg nivå, något som defintivt hör till dena sorts "grabbkvällar". Kvällning blev det framåt femtiden, så nu känner jag mig ganska sömnig. Frukost åts på Sibylla följt av Subway, från Sibylla såg jag en viss Gezelius promenera ut (very casual wednesday av allt att döma).



Att se folk på platser och i situationer som man ej är van vid är alltid roligt. Roligt och upplysande. Man är väldigt fastlåst vid personers roller, att tänka på att allas liv pågår parallellt med mitt är en tanke med stort omfång. Att fundera på så tunga saker i mitt sömniga tillstånd gör att inte mycket hjärnkapacitet är kvarlämnad åt tankar som inte rör nedprintandet av mina "i-mitt-huvud-formuleringar".

Man kan undra vad alla jag känner gör just nu?



Detta inlägg fick ett helt annat innehåll än vad jag planerat.
"Slack-bloggning"
inga klara mål, ingen klar stilistisk urskiljning från mängden, endast tidsfördriv.

tack

Kommentarer
Postat av: t

Jao. Men trots en visst slackertendens skriver du bra. Jag må vara en tönt (hrm tack petter) men jag uppskattar verkligen välformuleringar. Så.. öö.. tack? Höhö

2006-04-20 @ 19:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback