Manchester man - Alf

jag var så liten i för tajta jeans
varje dag var som ett seriemagasin
jag visste ingenting om konst o politik
jag hade huvudet fullt av
treackords-musik
var så vilsen i en tid som var så skev
han hade åren som jag inte hade levt
ett överlägset akademiskt flin
en doktorand i självbedrägeri

där e han så snygg o snäll
där e han manchester man
e du där e du där i kväll
där hos han manchester man
han gav dig nåt jag inte kunde ge

men jag såg allt som du inte ville se
hur du satt där sidan om o tittade på
som ett smycke i ett ja-sägande hov
och du slängde bort din allra bästa tid
åt att lyssna på hans stulna poesi
o även om det gått en massa år
kan jag undra ibland hur du mår

där e han så snygg o snäll
där e han manchester man
e du där e du där i kväll
där hos han manchester man
e du där där i kväll där hos han
manchester man
e du kär e du kär ikväll
kär i han manchester man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback